Dobrej nocy

Fot. Gabrysia K.
Dobrej nocy
szepcze odchodzący dzień
i ostrożnie gasi ostatnie
promyki zachodzącego słońca
Niechaj noc
przyniesie spokój niepamięci
i...ciszę malującą pod powiekami
pejzaże z podróży 
Tych wcale nie byłych
i tych, co zostawiły po sobie 
całe palety... barw
Przypomni nieśmiało
melodię babcinej pozytywki,
by ciszej i łagodniej
odejść... 
Zostać wspomnieniem
wpisanym w coraz to nowe 
pejzaże
Dobrej nocy - pokornie szepcze 
odchodzący dzień
pogodzony ze swym
przemijaniem...

8 komentarzy:

  1. Widzę ,że tu całość Twoja Gabrysiu i to co widać i to co słychać....
    Przyjmuję bardzo chętnie od Ciebie -i dziękuję Ci za życzenie dobrej nocy.I nawet nie przeszkadza mi ,że czytam to porankiem......następnego dnia...bo i tak podoba mi się...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Grażynko, że podoba Ci się moja „dobranocka”. Jakoś tak się złożyło, że ostatnio mam czas pomyśleć tylko wieczorem i chyba dlatego wiersze mają ostatnio taki dobranockowy klimat :-)
      Przeczytałaś rano- ale zostanie w „zapasie” na dzisiejszy wieczór..mam nadzieję :-)

      Usuń
  2. Pokora przemijania jest wielką umiejętnością. Uczy nas tego każdy dzień, który odchodzi, ale... tak trudno zostać wspomnieniem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Basiu...trudno jest zostać tylko...a może aż...wspomnieniem...

      Usuń
    2. Mój przyjaciel zapytał mnie ostatnio co po nas zostanie. Zabrzmiało smutno, ale ja wierzę (i tak mu odpisałam), że zostaje miłość, którą dajemy innym. Zostaje w ich sercach jako dobro.

      Usuń
  3. Moim skromnym zdaniem zostaje dużo po tych,których już nie ma wśród nas...ważne jest oczywiście "pielęgnowanie" tej pamięci....Na takich spotkaniach rodzinnych z różnych okazji często wspominamy takie miłe ,sympatyczne sytuacje z udziałem naszych Bliskich ,których nie ma....Na widocznym miejscu mam też fotografię Mamy jako młodej kobiety (lata pięćdziesiąte) w stroju ,które dla nas są tzw. retro (bardzo twarzowe)...a wiadomo ,że pod koniec życia była cierpiącą ,schorowaną ,źle wyglądającą kobietką......taka i taka to cały czas była moja Mama....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj szukałam zdjęć zalanej piwnicy sprzed lat..i oczywiście zanim znalazłam to, czego szukałam...i takie refleksje właśnie mnie naszły, że każdy dzień już wieczorem zamienia się we wspomnienie. Czy dobre, czy złe i czy tego chce...czy- nie...

      Usuń
  4. Jeszcze cztery wejścia i będzie mały Jubileusz :-)) 5000...ciekawe kto tego dokona. Bardzo bardzo dziękuję!!!

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.