poniedziałek, 17 lipca 2017

Głuchy telefon

Znowu czyjaś karta 
straciła ważność 
 abonent poza zasięgiem
skończyło się
Ziemski abonamet
już nie działa
A wydawało się
że w takim wieku 
abonamenty są wieczne
Nic bardziej mylnego
Póki życia…
Mój numer dalej taki sam
A oczy mają dalej 
kolor niezmieniony
Póki życia...
możesz się o tym przekonać
Automat z nagraniem
włącza się tak
niespodziewanie…


czwartek, 13 lipca 2017

Kolonie - nie tylko dla dzieci :)

Zapraszam do dzielenia się swoimi wspomnieniami



Kolonie 
Czy ktoś ten wyraz jeszcze zna?
Czy ktoś wspomina kolonie 
tak samo jak ja ?
Czy wyprawy w góry 
i wieczorne potańcówki 
odeszły tak 
jak grające na nich 
muzyczne pocztówki ?
Tęsknota za rodzicami 
wielka niesłychanie 
ale za to na koloniach 
miłe były panie 
Kąpiel w rzece - w wodzie
 wysokiej jakości 
tak zimnej że o mało
 nie zamarzły kości 

A w połowie turnusu 
były odwiedziny 
stęsknionych rodziców 
i reszty rodziny 
Słodyczy dostawa nowa wtedy była 
bo kasa kolonijna dawno  
się skończyła 
Pamiątki broszki 
dla mamy korale 
Na to kieszonkowego nie było żal wcale 

To już nie powróci 
Wspomnienia zostały
 i zdjęcia się jakieś jeszcze zachowały

Dziś

słońce na skórę szkodzi 
do rzeki się już nie wchodzi 
Kleszcze czyhają na wszystkich 
leśnych dróżkach 
I nikt już nie sypia na 
piętrowych łóżkach 
A cała zabawa dla dzieciaków
 w lecie 
Już nie na koloniach ale
 w internecie 

niedziela, 9 lipca 2017

Nagroda


Na moim kawałku nieba 
 malarze się zagubili
I pięknie ten nieba kawałek 
przyozdobili
Na moim nieba kawałku 
nadzieja swe skrzydła rozkłada 
I nawet nieznany przechodzień 
zauroczony przysiada 
Na moim nieba fragmencie  
To piękno w prezencie 
dostałam 
W nagrodę że na zakończenie
niejednej burzy 
czekałam

środa, 5 lipca 2017

Zrozumieć życie



Chcesz zrozumieć moje życie ? 
Ja sama nie bardzo rozumiem 
Przyjrzyj mu się należycie 
podpowiem jak tylko umiem
Dodaj najpierw do dwóch dwa 
i pomnóż przez to co było 
Bo to czasem jest taka gra 
między jawą a tym co się śniło 
A potem weź do tego równania
wzór z teraźniejszości 
Odejmij od tego 
- wahania
oraz strach niepewności 
Otocz to wszystko wspólnym
 mianownikiem 
 i kiedy już będzie gotowe 
Nawet gdy nie jesteś matematykiem 
wynik oznacza życie moje nowe 
Potem się przyjrzyj temu co wyliczyłeś 
I pomyśl...  
czy - w tym wszystkim i kiedy... 
   się pojawiłeś 

poniedziałek, 3 lipca 2017

Letnie zachwyty


Czas na letnie zachwyty
Nad długim 
barwnym wieczorem
i pięknem zachodzącego
 słońca
Nad kwaśną do bólu porzeczką
i porankiem 
zatopionym we mgle
niczego jeszcze nieświadomym…
I nad pocztówką 
bo ktoś pamięta
I jeszcze  dobrymi wspomnieniami
czas się zachwycić
bo lato to dobry 
czas


A to mój ostatni wielki zachwyt - jak ja mogłam nie znać takiej GRUPY ? 




czwartek, 29 czerwca 2017

Malinowe lato

Malinowe lato 
rozgościło się 
na moim stole
i w ogrodzie
i w sercu 
Tak
 w sercu też jest
 bardziej malinowo 
niż zwykle
i kwitną kwiaty 
z radości 
że życie 
jest piękne


poniedziałek, 26 czerwca 2017

Taniec w deszczu


Zatańczyłabym w deszczu
lecz jak 
skoro na myśl samą 
porządnie łupie
Łupie mnie w kręgosłupie
Na skakance chętnie bym sobie 
poskakała
lecz tylko ją chwytam
już jestem cała obolała
Pobiegałabym może 
po miasta ulicach
 przechodnie by pomyśleli
że ja jestem 
- czarownica
Wśród wielu ciała dolegliwości
i losu przeciwności wielu
jedno mnie tylko trzyma w nadziei
że dusza
nie posiada 
PESELU


piątek, 23 czerwca 2017

Dziękuję Tato

Dziękuje tatusiu 
że jestem szczęśliwa 
Dziękuje że 
jestem 
a nie tylko 
bywam 
Dziękuje za to że 
drzew nazwy poznałam 
gdy z Tobą za rękę 
spacerowałam 
Dziękuje za wszystkie
 kawusie z ciastkami 
gdy się zmagałam 
z przeciwnościami 
I za naukę anielskiej
 cierpliwości 
gdy nadszedł czas Twojej 
niewesołej starości 
Za to że wciąż przy sobie 
Ciebie czuję 
W dniu Twego święta 

po prostu 
 dziękuję 

poniedziałek, 19 czerwca 2017

Ławeczka

Ulubiona chorwacka ławeczka Irenki i Janka


A ławeczka ?
Jak stała
tak stoi bezmyślnie
 szczęśliwa
I
nie zauważa
że na niej siedzących
z czasem 

ubywa...

piątek, 16 czerwca 2017

Po burzy


Spójrz 
na obłoczkach 
w kształcie samolotów 
wesoło bujają się 
anioły 
Słońce w ich anielskich włosach 
maluje tęcze 
Po burzy... 
Po strasznej burzy
Wierzysz, że ona taka straszna 
była?
Bo ja już zapomniałam 
Wpatrzona 
z zachwytem w anielskie harce 
na chmurach udających 

samoloty

sobota, 10 czerwca 2017

Cud



 

Ciepłe 
pachnące 
leniwe popołudnie
Truskawkowe...
czerwcowe...
Czasem o wielkich 
cudach marzysz
a ten wcale niemały
się właśnie dzisiaj

wydarzył

poniedziałek, 5 czerwca 2017

" Lekcje przyjaźni" i reklama "mobilna"

rys. Martyna Cupriak - Inowrocław
Kochani 
Kto z nas tak do końca wie co to jest przyjaźń? 
Ale ja dzisiaj nie o tym.
Mam dla Was dobre wieści. Kolejna książeczka dla dzieci już się tworzy. Tym razem będzie to książeczka
 pt. "Lekcje przyjaźni" napisana prozą.
Znowu fakt zupełnie nieplanowany - jak to u mnie. Na spotkaniach z dziećmi, czytałam fragmenty opowiadań i Pawełku i jego piesku Mikusiu i dzieciom się bardzo spodobało.
Dowodem na to jest pełna komoda ilustracji na ten temat. 
rys. Zuzia Szostek - Lędziny
Książeczka będzie bogato ilustrowana - rysunkami dzieci z całego kraju
Cóż mi pozostało? Zachęcona przez panie nauczycielki i bibliotekarki rozpoczęłam - a właściwie fachowcy - rozpoczęli dzieło, które zostanie ukończone we wrześniu - i to był tekst dotyczący pierwszej części tytułu posta.
Druga część mówi o tym, że...
Znacie już moje możliwości, znacie moje szlaki przebyte i te jeszcze nie odkryte. 
W ciągu roku od ukazania się pierwszej książeczki dla dzieci odbyło się - uwaga - 120 ( sto dwadzieścia)spotkań z dziećmi w 22 (dwudziestu dwóch) miastach, wioskach naszego kraju ( dodam że rozmowy z amerykańską Polonią trwają).
Jak wiecie albo i nie wszystkie moje projekty - czyli druk książeczek finansuję sobie sama. pomagają mi w tym moje niezmordowane misie Gabrysie.
Tempo prac szydełkowych jednak zwolniło, z powodu dolegliwości kręgosłupowych, ale dzieciom tego nie powiem.
Dzieciom powiem o tym jak Pawełek uczył się przyjaźni i odpowiedzialności względem pieska, tak jak opowiadam o tym co to jest szydełko, pralka nieautomatyczna, adapter Bambino i pocztówkowe płyty, oraz wiele wiele innych spraw. 
Ale do rzeczy.
Kochani
Może ktoś  z Was lub Waszych znajomych ma firmę i chciałby aby na mojej książeczce znalazło się jej logo, oprócz tego aby podziękowania i krótka prezentacja firmy znalazła się na moim blogu i profilu FB .
Książeczki wędrują z dziećmi do domów w całym kraju - rodzice zaglądają.. zresztą co ja będę pisać - wiecie o co chodzi. 
Każdy może otrzymać fakturę na koszty reklamy firmy. ( dotyczącą zaoferowanej kwoty)
Tak jak wspomniałam książeczka będzie gotowa we wrześniu i wtedy tez będą faktury, natomiast oferty - jeśli takowe będą ;) chciałabym zebrać do końca czerwca, żeby loga móc zamieścić na okładce książeczki przed wakacjami.

To chyba tyle na dziś - dziękuję za uwagę :)
rys.. Emilia Bukowska - Inowrocław



sobota, 3 czerwca 2017

Prawda


A prawda leży pod
 makijażem 
Im  grubszy tym więcej 
prawdy
 ukrywa
A potem przychodzi 
wiosenny deszcz
I patrzysz na to co zostaje  pod 
obrzydliwie rozmazaną 
skorupą
Prawda leży pod lukrowanymi 
słowami 
Lukier zbyt grubo 
nałożony 
pęka

Taka lekcja od życia 
do zapamiętania 

czwartek, 1 czerwca 2017

Po śląsku - Dzień Dziecka

Tak jak obiecałam , znowu co nieco gwarą :)
tym razem wspomnienie mojego Dnia dziecka


Tek mniej więcej wyglądały moje "rolszuły" teraz są dużo  piękniejsze  -
ale  chodziło mi o czar epoki :)

Dziś wom opowiem 
jak to kiedyś bywało 
I jakie sie prezenty w dzień dziecka 
dostawało 
Czasem była płyta pocztówkowo 
a na tej płycie bajka już gotowo
Nieroz tata kupił nom 
bryle słoneczne 
a mama na lody wzięła 
dzieci grzeczne 
Kiedyś na dzień dziecka
 rolszuły dostałach
 bo jo te rolszuły dugo bardzo 
chciałach 
wszystkie dzieci już na nich śmigały 
a jo ino z boku cieszyłach 
swoje gały. 
Przyszoł dzień i marzenie spełnione 
moje rolszuły były blank czerwone 
Zapanowoł w  doma nastrój wielce blogi 
i uroczyście zapłach rolszuły na nogi
Pierwszo moja rajza 
w siemianowickim parku 
skończyła sie prawie
 poczaskaniem barku
Potem juz mi coraz lepij szło 
i był zawodnik zemnie taki że ho ho
Teroz na ekranie smartfona i tableta 
dzieci majom zdjęcia 
ale to już nie to
W gry ruchome dzieciska 
cołkimi dniami grajom 
ale kolan za to sie nie poczaskajom
A tak fajnie było jak mama podmuchała 
i takim żółtym proszkiem kolano posypała 
Tyla powiem wom dzisiej w sekrecie
 - to sie już nie wróci o tym dobrze wiecie. 
Rolszuły teroz som zbyt niebezpieczne

 a dzieci przed kompem 
przynajmnij som grzeczne 

poniedziałek, 29 maja 2017

Rozterki misio-twórcy :)

Wiersz ten dedykuję Paniom pracującym w Dukielskiej Bibliotece
 ( obiecałam), oraz wszystkim Paniom, które skrupulatnie przygotowują dla mnie zamówienia z uwzględnieniem kolorów misiowych ubranek. :)


Jakich kolorów użyć 
i jaką kreację stworzyć
by ładną kompozycję 
dla misia ułożyć  
Czy seledyn ma być najnowszym krzykiem mody 
Czy może róż nieśmiertelny 
dający panienkom urody 
A może niebieska sukienka 
z żółtymi wstawkami 
Oj już się gubię miedzy tymi 
kolorami 
Misie w kolejce stoją do swojej krawcowej 
a ja problemy z kolorami 
miewam ciagle nowe 
Czy lepiej się zasypia z misiem 
w spodenkach zielonych 
Czy może niebieski złe sny 
pod poduszką rozgoni
Kolory włóczki mienią się we dnie i w nocy 
i czasem muszę szukać 
wśród dzieci pomocy
W misiach czar i urok schowany
  jest taki 
i ważne jak ubrane są dziewczyny
 a jak wystrojone chłopaki 
Problem nieraz sen mi z oczu 
na dobre wygania 

lecz oby tylko takie w życiu były 
problemy do rozwiązania 

piątek, 26 maja 2017

Fartuch w kwiatki

Mamo pozwól 
że dziś sobie pomilczymy
światu się obie przyjrzymy 
Ty z góry lepiej widzisz 
i trochę dalej 
I pewnie nie raz myślisz sobie 
Hej mała nie szalej 
Ja widoki mam ograniczone
i czasem szalone 
pomysły na życie wprowadzam 
A czasem przesadzam 
Lecz nieraz gdy wkoło zapadnie 
cisza głucha 
brak mi w kwiatki twego 
wiesz 
kuchennego fartucha
Powiedz mamo powiedz mi 
dlaczego nie można 
wrócić do niektórych chwil
Dlaczego nam się ciagle wydaje 
że życie nigdy nie ustaje 
Tyle wszystkiego ucieka 
między palcami 
a potem... 
 potem tylko rozmowa 
z wspomnieniami
Widzisz z góry przez chmury 
Ile chciałabym Ci dziś powiedzieć 
gdybyśmy mogły 
przy herbatce posiedzieć ? 
W ten kolejny bez ciebie
 Dzień Matki
Przytulam się do wspomnień 
i do 

fartucha w kwiatki 



poniedziałek, 22 maja 2017

Do Anioła - wieczorne gadanie

Aniele stróżu 
niech w nocy znów 
nie wróci któryś z tych snów 
po których
 dzień jest pełen wspomnień
i nieprzytomnie 
patrzę na świat
Wracam do różnych 
minionych dat
A po co...
wracać do tego właśnie
nocą
gdy potem świat wywrócony
do góry nogami
Aniele
broń mnie przed 
takimi snami...





sobota, 20 maja 2017

Grażynkowa Dukla




Pisałam już w jednym z postów, jaką rolę w moim życiu odegrała Grażynka z Dukli poznana w internecie dobrych parę lat temu 



Nadszedł czas, aby zobaczyć na własne oczy to piękne miejsce, o którym Grażynka pisze tyle dobrego. Odwiedzić jej ulubioną bibliotekę i ulubione miejsca
.
W kończącym się tygodniu tak właśnie się stało. 
Mieliśmy z mężem przy okazji "mini - wczasów" możliwość zobaczenia tego wszystkiego.
Miałam także przyjemność gościć w Bibliotekach - w Miejscu Piastowym oraz Dukli i tam spotkać się z uczniami okolicznych szkół.
Biblioteka w Dukli



Biblioteka w Miejscu Piastowym

Bardzo dziękuję Paniom pracującym w bibliotekach za ciepłe przyjęcie, oraz naszej Przewodniczce 
Grażynce i jej mężowi Mietkowi za wspólnie spędzone chwile i za poświęcony czas.
Zwiedzanie Iwonicza
Jak widzicie - internetowe znajomości - rozwijają się i mają się coraz lepiej. Szczególnie te - bez "ozdobników" i deklaracji na wyrost okazują się być prawdziwymi perełkami. Takich znajomości i Wam życzę. 

wtorek, 16 maja 2017

Mojemu mężowi na urodziny

Czasem anioły ważyć 
sporo muszą 
bo w ciele pomieścić serce muszą 
wraz z duszą
Serce ogromne i słodkie
 jak serce z piernika 
Z którego dobroć i słodycz 
nigdy nie znika 
Czasem anioły na serce chorują 
 z tego powodu gorzej nieraz się czują 
I to jest bardzo smutne wydarzenie
bo wtedy choruje z nimi 
całe otoczenie 
Ale jak wiadomo anioły w niebie
 znajomości mają
I szybko do zdrowia dzięki temu
 powracają
Nie wiem czym sobie na to zasłużyłam 
że serce Anioła dla siebie zdobyłam 
Niechaj tylko ono będzie 
zawsze zdrowe 
Bo przecież mego serca 
stanowi połowę
O to - w dniu urodzin dla mego 
stróża Anioła 

od rana bardzo głośno 
i z całych sił wołam 

niedziela, 14 maja 2017

Magia







Popatrzeć na świat 

z wzajemnością 

i pomyśleć ze gdzieś tam 

życie pędzi jak 

na kolejowym dworcu 

Usiąść w fotelu z widokiem na... 

swoje serce

 Usłyszeć jego miarowe bicie  

Magia...