Świerże


Zaczęło się od spotkania z czytelnikami w bibliotece. Później przerodziło się w zauroczenie, a  teraz nawet nazwałabym to miłością. 
Gdyby nie pewien splot wydarzeń, przeżyłabym swoje życie nie wiedząc o istnieniu małej miejscowości o nazwie Świerże. O ile Dorohusk znałam z radiowych informacji o długości kolejki tirów do przejścia granicznego o tyle, Świerże kompletnie były mi nieznane. 
Do czasu... Stali Czytelnicy bloga wiedza już, że tam nad Bugiem został spory kawałek mojego serca. 
Mam okazję żeby tam często bywać - to... bywam :))) I już się raduje moja dusza, że za dni parę się tam znajdę. Miała być to niespodzianka na poniedziałkowe spotkanie w szkole,ale Beatka naciosała mi na głowie tyle kołków, że uległam :)
 Z pozdrowieniami dla mieszkańców Świerż i Dorohuska


Jest miejsce być może nieznane
a jednak w historii pięknie zapisane

Mam szczęście, bo kilka razy już tam byłam
tam gdzie hrabina Orsetti dawno temu żyła

Swe miejsce na ziemi mieszkańcy kochają
i o to miejsce tak troskliwie dbają

Aż serce zamiera nieraz ze zdziwienia
kiedy się widzi tyle poświęcenia

Podworski Park i Aleja grabowa
za każdym razem urzeka od nowa

Niewiele na świecie miejsc takich się spotyka
gdzie się jak rodzinę traktuje podróżnika

Bug wije wstęgą się szeroką
z zachwytu me serce aż skacze wysoko

Zakochana w Bugu zachwycona Świerżanami
gdy wracam do domu
długo żyję wspomnieniami

19 komentarzy:

  1. Gabrysiu, takie miejsca zachwycają i chętnie się tam wraca, a Twoja rymowana rekomendacja winna być wypisana złotymi zgłoskami w siedzibie władz lokalnych ;-) Aż chce się tam być!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ja myślę... Joasiu, że władze lokalne wykorzystają rekomendację i Świerże na tym zyskają - bo są tego warte. Pozdrawiam świątecznie Joasiu. Wszystkiego najlepszego w Dniu Nauczyciela czytania :)

      Usuń
  2. Lubię takie mniejsze miejscowości, bo maja swój klimat i potrafią zachwycić :) Może i ja kiedyś się tam wybiorę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj potrafią tak zachwycić, że jestem tam częstym gościem :)

      Usuń
  3. Dziękujemy,dziękujemy Te miejsca, to nasza mała ojczyzna -zawsze bliska naszemu sercu. Tu przecież żyjemy ,mieszkamy i dziękujemy Bogu że taką piękną ją mamy . Chociaż to nasze życie tak skromne i biedne czasami .... nie zamienimy się na żadne inne bo je kochamy i tą miłością innych zarażamy -Prawda Gabrielo Kotas ??? By tak właśnie pięknie o niej pisali ......i inni z całej Polski ją poznawali ......Beata Soczyńska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beatko, gdyby nie Ty, nie znałabym ani Świerż ani Dorohuska i ludzi tam mieszkających :)Mam nadzieję, że dzięki mnie wieść o tych miejscach rozejdzie się szeroko i daleko.

      Usuń
  4. Świerże - o tym miejscu usłyszałam dopiero od Ciebie Gabrysiu.A ponieważ potrafisz zachęcić do tego miejsca właśnie w taki sposób-przez rymy....tym bardziej jestem zdania jak i Asia ,że ci,którzy by nie skorzystali z tej twojej rekomendacji byliby...co najmniej nierozważni..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko ja Grażynko, ale Monika także zakochana w tych miejscach. Nawet się nie spostrzeżemy kiedy w książce Moniki akcja zadzieje się w Swierżach ;)

      Usuń
  5. A ja oczywiście bardzo chętnie tę książkę przeczytam.....zresztą jaką napisze ta będzie cieszyć.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mój rodzinny dom też stoi niedaleko od Buga. Pół godziny rowerem i jestem nad rzeką. Hanna, Dołhobrody... Słyszałaś o tych okolicach? Ja z kolei myślałam, żeby odwiedzić Dorohusk podczas nadchodzących wakacji :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jutro będę w Dorohusku, popytam czy znają, bo ja nie słyszałam :) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  7. Gabrysiu, dobrych dni podczas pobytu w tym magicznym miejscu, bo widzę, że jesteś na maksa zakochana;))) ściskam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak widać na blogu Moniki - nie tylko ja Moniu :) Buziaki i dziękuję :)

      Usuń
  8. Nigdy nie byłam nad Bugiem i w tych okolicach, na pewno kiedys się tam wybiorę, tyle jest jeszcze pięknych miejsc w Polsce do odkrycia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem od wczoraj i pozdrawiam serdecznie. Pogoda nie sprzyja spacerom, ale jeszcze 2 dni przede mną.

      Usuń
  9. mniejsze miejscowości mają duszę i klimat:) nie to co wielkie zatłoczone miasta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klimat duszę i serdeczniść ludzi, za to z internetem kiepsko:) witam i pozdrawiam. Jak wrócę do cywilizacji to zajrzę na Twojego bloga bo zauważyłam że ciekawy

      Usuń
  10. takie miasteczka mają urok, czasem są bardziej zjawiskowe niż znane kurorty :) piękny wiersz oddający magię miejsca :) czarownie..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego magicznego miejsca pozdrawiam i dziękuje za miłe słowa

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.